Pionki, dn, 16.12.2020r.
GN 271.10.2020
Wszyscy Oferenci
Zawiadomienie
o unieważnieniu postępowania
Zamawiający, Gmina Pionki z siedzibą po adresem Urząd Gminy Pionki, ul. Zwycięstwa 6a na podstawie art. 93 ust. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych Dz.U.2019.1843 t.j. z dnia 2019.09.27 unieważnia postępowanie sygn. GN 271.10.2020. Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Pionki od dnia 01.01.2021r. do dnia 31.12.2021r.
Uzasadnienie
W dniu 23 listopada 2020r. Rada Gminy Pionki podjęła uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług na terenie Gminy Pionki w zakresie odbioru i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na mocy przyjętej uchwały na Zamawiającego – Gminę Pionki, nałożono obowiązek zapewnienia odbioru odpadu w postaci popiołu - bezpośrednio z posesji, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy.
Prowadzone postępowanie przetargowe GN 271.10.2020 obejmowało odbiór popiołu z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów z pominięciem posesji, a więc nie wypełnia obowiązku powstałego na mocy podjętej uchwały.
Jednoznacznie stwierdzić należy, że wejście w życie podjętej uchwały oznacza nieważność postanowień umowy co najmniej w zakresie sposobu odbioru popiołów i czyni dalsze postępowanie bezprzedmiotowy a istotna zmiana okoliczności, która nastąpiła powoduje ze prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia w dotychczasowy sposób nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W związku z powyższym należało orzec jak na wstępie.
Na niniejsze unieważnienie postępowania Wykonawcom przysługuje odwołanie.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym w terminie określonym w art. 182 ustawy Prawo zamówień publicznych.