13.06.2023r.
Postępowanie unieważnione - nie złożono żadnych ofert w postępowaniu.
IR 271.47.2023
Pionki , dnia 05.06.2023 r.
ZAPYTANIE CENOWE
dla zamówień o wartości od 20.000 zł do nieprzekraczających kwoty 130 000 złotych
I.
Zamawiający:
Gmina Pionki
z siedzibą pod adresem: Urząd Gminy Pionki, ul. Zwycięstwa 6a 26-670 Pionki
tel. 48/61215/14
e-mail: ug@gmina-pionki.plinwestycje@gmina-pionki.pl
W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130 000 złotych, zapraszamy do składania ofert cenowych wykonania zamówienia pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2023r.” obejmującego:
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
A. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2023r.”
2. Rodzaj zamówienia: usługi
3. Miejsce wykonania: Pionki
-
Przedmiotem zamówienia jest:„Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.000.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2023r.”, na następujących warunkach:
-
Udzielenie kredytu w kwocie 1.000.000,00 zł w 2023r. w planowanych następujących terminach i transzach:
-
w jednej transzy do 5 dni od daty zawarcia umowy i udzielenia dyspozycji uruchomienia transzy
-
Zamówienie będzie realizowane od dnia podpisania umowy do 31.12.2026 r.
-
Wykonawca na podstawie pisma otrzymanego od Zamawiającego przeleje kwotę przydzielonego kredytu (transzę) w wysokości określonej w piśmie na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.
-
Okres kredytowania 3 lata, tj. do 31.12.2026 r.
-
Karencja w spłacie kapitału ustalona do dnia 31.12.2023 r.
-
Spłata kredytu nastąpi w ciągu 3 lat w okresie od 31.01.2024 r. do 31.12.2026 r.
-
Spłata odsetek nastąpi – miesięcznie w okresie od 31.07.2023 r. do 31.12.2026 r.
-
Spłata kapitału miesięcznie tj. 01.2024 – 11.2026 – 35 rat 28.000,00zł / m-c, ostatnia rata 12.2026 - 20.000,00zł
-
Oprocentowanie kredytu zmienne, uzależnione od stawki WIBOR 1M oraz stałej marży Wykonawcy. Wykonawca nie pobiera prowizji.
-
Dla ustalenia ceny kredytu należy przyjąć WIBOR 1M na dzień 01.06.2023 r. (6,83%)oraz daty uruchomienia transzy: 30.06.2023 r.,
-
Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez bank do kredytobiorcy w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania tj. not odsetkowych, a nie wyciągów bankowych.
-
Jako zabezpieczenie kredytu ustala się weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
-
Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu (w tym rat kredytu) bez ponoszenia dodatkowych opłat. Wcześniejsza spłata kredytu nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji prawnych i finansowych dla kredytobiorcy.
-
Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów i podania przyczyn oraz negocjacji kwoty i terminów spłat kapitału.
-
W przypadku niewykorzystania części kredytu Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi kosztami.
-
W celu umożliwienia Wykonawcy oceny zdolności kredytowej Zamawiającego informujemy że wymagane dokumenty znajdują się na stronie BIP zamawiajacego, m.in.:
-
https://bip.gmina-pionki.pl/uploads/pub/strony/strona_153/text/uchw.335.2022.pdf - uchwała budżetowa
-
https://bip.gmina-pionki.pl/strona-113-budzet_majatek_sprawozdania.html
B. PODMIOT ZAMÓWIENIA :
Zamówieniem niniejszym objęte są następujące podmioty:
Gmina Pionki ul. Zwycięstwa 6a 26-670 Pionki
C. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:
-
Czas obowiązywania umowy: od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2026 r.
-
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
-
Sądem właściwym do rozpatrywania sporów wynikłych z umowy jest sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
-
Przedstawicielami Zamawiającego w trakcie realizacji zadania będą: Pani Sylwia Jaskulska – Skarbnik Gminy Pionki
-
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień umowy w przypadku gdy:
-
zaistnieje konieczność rozszerzenia przedmiotu umowy w związku z koniecznością wykonywania zadań nałożonych na jednostki samorządu terytorialnego ustawami,
-
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian do zawartej umowy w przypadkach i na warunkach przewidzianych w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r poz. 374 ze zm.)
-
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie:
-
zmiany nazwy, adresu i siedziby Wykonawcy,
-
Zmiany w zakresie wykorzystania, terminów i kwot spłaty rat kapitałowych i odsetek - w zależności od potrzeb,
-
Zmiany rachunków bankowych określonych w umowie,
-
Zmiany stopy oprocentowania wynikłej ze zmiany stawki WIBOR 1M, marża w całym okresie kredytowania jest stała i niedopuszczalna jest jej zmiana.
-
W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy - w takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy,
-
Zmiany dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę. Zamawiający nie ponosi kosztów związanych z w/w zmianami.
-
Zamawiający nie przedstawia umowy o kredyt długoterminowy. Wykonawca składa wraz z ofertą projekt umowy o kredyt. Zamawiający informuje, iż postanowienia przedmiotowo –istotne umowy wynikające z ZAPYTANIA OFERTOWEGO oraz z oferty sformułowanej na jego podstawie nie mogą ulec zmianie, która to zmiana zmieniałaby treść oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy .
-
Za istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy Zamawiający uznaje w szczególności te zawarte w załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego.
III. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: 3 lata tj. do 31.12.2026r.
IV. SPOSÓB OBLICZENIA CENY:
-
Cena musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
-
Oferowana cena udzielenia kredytu powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym koszty :
-
których poniesienie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia,
-
Oferowana cena udzielenia kredytu powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym: opłaty, prowizje, odsetki i inne świadczenia związane z uruchomieniem i prowadzeniem kredytu;
-
Marża Wykonawcy powinna obejmować: opłaty, prowizje, odsetki i inne świadczenia stanowiące zysk Wykonawcy związany z udzieleniem kredytu;
-
Cena winna być określona jako suma stawki WIBOR 1M z dnia 01.06.2023r. (tj. 6,83% ) oraz marży Wykonawcy;
-
Cenę należy traktować jako stałą i niezmienną.
4. Oprócz ceny proszę również o podanie:
– Termin uruchomienia kredytu od dnia przekazania pisemnej dyspozycji
V. SPOSÓB SKŁADANIA OFERTY:
-
Oferty należy składać na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
-
Ofertę zawierającą żądane informacje proszę złożyć w FORMIE PISEMNEJ do dnia 12.06.2023r. do godz. 10.00:
-
na adres – Gmina Pionki, ul. Zwycięstwa 6a 26-670 Pionki
Do złożenia oferty wymagane jest wykorzystanie druku oferty stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego. Do oferty należy załączyć dokumenty wymienione w pkt VI. Zapytania. Oferty bez załączników zostaną odrzucone.
3. Otwarcie nastąpi w dniu 12.06.2021r. o godz. 10.30.
-
Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej www.bip.gmina-pionki.pl
-
kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
-
firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
-
ceny,
-
Termin uruchomienia kredytu od dnia przekazania pisemnej dyspozycji
VI. DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ :
-
Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2324, 2339, 2640, 2707, z 2023 r. poz. 180. ), bądź inne wymagane właściwymi przepisami prawa zezwolenie lub inne dokumenty uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;
-
projekt umowy o kredyt, zawierający zapisy zgodne z załącznikiem nr 2 do Zapytania ofertowego -istotne dla stron postanowienia umowy.
-
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY:
-
Oceny ofert będzie dokonywała komisja.
-
W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki komisja dokona oceny ofert na podstawie następującego kryterium:
-
Określenie wag procentowych kryteriów:
Cena - 80 %
Termin uruchomienia kredytu od dnia przekazania pisemnej dyspozycji – 20 %
-
Określenie skali ocen dla poszczególnych ofert:
-
najniższa cena - 80 pkt.
najniższa zaoferowana cena
Liczba punków otrzymanych w kryterium cena = -------------------------------------- x 80 punktów
cena oferty badanej
-
termin uruchomienia kredytu od dnia przekazania pisemnej dyspozycji – 20 pkt
Jeżeli Wykonawca uruchomi kredyt w terminie:
-
następnego dnia roboczego od dnia przekazania pisemnej ( w tym faksem lub pocztą elektroniczną) dyspozycji - 20 pkt,
-
każdy kolejny dodatkowy dzień roboczy - odpowiednio 5 pkt mniej,
-
w przypadku gdy okres uruchomienia kredytu będzie dłuższy niż 5 dni roboczych Wykonawca otrzyma – 0 pkt.
-
Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o w/w kryteria i punkty przyznane w toku oceny ofert tj. końcowa liczba punktów przyznanych każdej z ocenianych ofert obliczona zostanie według wzoru:
Liczba punktów ogółem = C + T
gdzie:
C – liczba punktów przyznana w kryterium „Cena”
T – liczba punktów przyznana w kryterium „Termin uruchomieniakredytu od dnia przekazania pisemnej dyspozycji”
Zamawiający zsumuje liczbę punktów we wszystkich kryteriach, a oferta która otrzyma największą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę.
-
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
-
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
-
INFORMACJE DODATKOWE :
-
Zamawiający dopuszcza / nie dopuszcza* możliwości złożenia ofert częściowych i wariantowych.
-
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN.
-
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert.
-
Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty zobowiązany jest dostarczyć projekt umowy zgodny z zapisami niniejszego zapytania ofertowego (w szczególności określenie właściwego zakresu usługi). Za istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy Zamawiający uznaje w szczególności te zawarte w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji pozostałych zapisów umownych w drodze negocjacji.
-
Zamawiający odrzuci ofertę niezgodną z zapisami niniejszego zapytania ofertowego.
-
W przypadku wybrania Państwa oferty zostaną Państwo poinformowani odrębnym pismem o terminie przeprowadzenia negocjacji lub podpisania umowy.
-
Ewentualne pytania dotyczące przygotowania oferty należy kierować do: Urząd Gminy w Pionki, ul. Zwycięstwa 6a 26-670 Pionki, lub ug@gmina-pionki.pl
-
Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania.
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w następujących przypadkach:
1) nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału w postępowaniu;
2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia;
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
4) Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia przed upływem
składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie
postępowania jest nieuzasadnione;
IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ: 30 dni od dnia składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
X. INFORMACJE ZAMAWIAJĄCEGO DO CELÓW PRZYGOTOWANIA OFERTY:
1. Cena oferty winna być określona jako suma stawki WIBOR 1M z dnia 01.06.2023r. (6,83%) oraz marży Wykonawcy.
Załączniki :
Załącznik nr 1 - OFERTA WYKONAWCY W TRYBIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO - wzór
Załącznik nr 2 – ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY
Załącznik nr 3 – klauzula informacyjna RODO